Ochama / Storeage Group
Jan 10, 2022, JD.com unveiled its new retail model, named Ochama, consisting of four omnichannel pick-up retail stores in the Netherlands(Amsterdam,Utrecht,Rotterdam, Leiden). The seemingly simple design, highlighted by red elements, mirrors the pragmatism and aesthetics of the Dutch, with some surprising twists hidden inside. Ochama is the first omnichannel store in the country to provide a full range of products, including fresh groceries. The leading retail technologies and logistics from JD.com will guarantee 100% automatic preparation, delivery, and customer services and help improve the interaction and lower the costs. This will offer the customers an extra 10% discount. The brain behind the Ochama is Storeage-Group, a Dutch design agency working in retail design for over 22 years. Ochama is an opportunity for Storeage to return to the basics of design thinking.
2022년 1월 10일 JD.com은 네덜란드(암스테르담, 위트레흐트, 로테르담, 라이덴)의 4개 옴니채널 픽업 소매점으로 구성된 Ochama라는 새로운 소매 모델을 발표했습니다. 붉은 요소가 강조된 겉보기 심플한 디자인은 네덜란드인의 실용주의와 미학을 반영하고, 내부에는 몇 가지 놀라운 트위스트가 숨겨져 있습니다. Ochama는 신선한 식료품을 포함한 전 범위의 제품을 제공하는 네덜란드 최초의 옴니 채널 스토어입니다. JD.com의 최첨단 소매 기술과 물류를 통해 100% 자동화된 준비, 배송, 고객 서비스를 보장하여 상호작용을 개선하고 비용을 절감할 수 있습니다. 이렇게 하면 고객에게 추가 10% 할인이 제공됩니다. Ochama의 입안자는 22년 이상 소매 디자인에 종사하고 있는 네덜란드의 디자인 에이전시인 Storeage-Group입니다. Ochama는 Storeage가 디자인 사고의 기본으로 돌아갈 기회입니다.
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